ALT

A common problem in traditional education is that students are passive recipients of feedback. Prof. Steve Joordens explains in this blog article how peer- and self-assessment can make students active participants in the evaluation process. This can turn assessments into an opportunity for reflection and skill development. It also helps students to develop critical thinking and self-awareness, ultimately leading to more meaningful learning.
Das HFD-Arbeitspapier „Zukunftsorientierte Lernraumentwicklung – Handlungsempfehlungen für die Begleitung partizipativer Prozesse in der Konzeptionsphase“ bündelt wertvolle Ansätze sowie Praxiserfahrungen von Lernraumentwickler:innen für Lernraumentwickler:innen, die in den Prozess der zukunftsorientierten Lernraumkonzeption einsteigen oder bereits über erste Erfahrungen verfügen.
Das HFD-Arbeitspapier „Lernraum als Change Agent: Untersuchung des Einflusses zukunftsorientierter Lernräume und -umgebungen auf Change-Prozesse in Hochschulen“ bündelt wertvolle Ansätze sowie Praxiserfahrungen von Lernraumentwickler:innen für Lernraumentwickler:innen, die in den Prozess der zukunftsorientierten Lernraumkonzeption einsteigen oder bereits über erste Erfahrungen verfügen.
What do innovative approaches and effective solutions for the further development of digital learning and teaching look like? And what are the success factors? Five selected HFD-funded delegation teams took up the challenge of designing a "Peer Learning Journey" to gather information abroad, network with international partners and share good practices in Germany. In November 2023, Bonn-Rhine-Sieg University of Applied Sciences (H-BRS) undertook a pioneering delegation to gain inspiration for the design of its future campus in St. Augustin.